Algemene voorwaarden KlopPro BV

DOWNLOAD ALS PDF: KlopPro BV algemene voorwaarden

1. Partijen

1. KlopPro: KlopPro B.V., geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 59347414, gevestigd te Soest aan de Oostergracht 7A (3763 LX), gebruiker van deze algemene voorwaarden.

2. Verdere gegevens van KlopPro:
Websites: www.kloppro.nl (inclusief www.webshop.kloppro.nl) / www.praticabenelux.com / www.alto-shaam.nl/ www.modulinebenelux.com
Email: info@kloppro.nl
Telefoonnummer: +31 (0)30 2412 021
Btw-identificatienummer: NL853433860B01

3. Klant: de (potentiële) afnemer van aangeboden Goederen en/of diensten van KlopPro.

4. Goed(eren): producten, in het bijzonder keukenapparatuur en toebehoren, die KlopPro verkoopt.

2. Toepasselijkheid

1. KlopPro verklaart deze algemene voorwaarden van toepassing op elk aanbod van KlopPro en, al dan niet daaruit voortvloeiende, overeenkomsten die partijen met elkaar zijn aangegaan. Voor zover de inhoud hiervan niet is gewijzigd, zullen deze algemene voorwaarden tevens voor toekomstige verbintenisrechtelijke verhoudingen tussen partijen gelden.

2. Afwijkingen van deze voorwaarden gelden uitsluitend voor zover deze door partijen uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Algemene (inkoop)voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

4. Derden die door KlopPro bij de uitvoering van de overeenkomst worden betrokken kunnen zich eveneens op deze algemene voorwaarden beroepen.

5. Indien een of meer (gedeelte(n)) van de bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn, dan wel worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing. Partijen zullen alsdan in overleg treden om ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen nieuwe regels overeen te komen, waarin zoveel mogelijk doel en strekking van de nietige c.q. vernietigde bepalingen tot uiting zullen komen.

3. Aanbod en overeenkomst

1. Elk aanbod, in de vorm van een offerte, weergegeven op de website of anderzijds, is geheel en onvoorwaardelijk vrijblijvend en herroepelijk en heeft een geldigheidsduur van 14 dagen, tenzij anders schriftelijk door KlopPro is aangegeven.

2. Elk aanbod geldt slechts voor zover de voorraad strekt. De overeenkomst wordt derhalve uitdrukkelijk onder de opschortende en/of ontbindende voorwaarde van toereikende beschikbaarheid van Goederen aangegaan. Indien KlopPro een beroep moet doen op deze bepaling geeft dat de Klant geen recht op schadevergoeding.

3. De prijzen zoals vermeld op de website of in een andere vorm van een aanbod zijn, tenzij anders aangegeven, in Euro en exclusief btw, leverings-, plaatsing- en instructiekosten en onderhavig aan heffingen, accijnzen, toeslagen en overige factoren.

4. Alle opgaven van KlopPro van getallen, maten, gewichten en kleur van de Goederen in de getoonde of verstrekte ontwerpen, tekeningen, afbeeldingen, foto’s of modellen zijn slechts aanduidingen en zijn ter beschikking gesteld door de leveranciers van KlopPro. Een geringe afwijking hiervan in het geleverde leidt niet tot een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst aan de zijde van KlopPro.

5. Een aanbod kan slechts eenmaal worden aanvaard en geldt derhalve niet automatisch voor nabestellingen en/of vervolgopdrachten.

6. Kennelijke verschrijvingen en abusievelijke fouten in het aanbod zijn niet bindend jegens KlopPro.

7. Een samengestelde prijsopgave verplicht KlopPro niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

8. Elk aanbod komt zorgvuldig tot stand en is gebaseerd op de door de Klant verstrekte informatie. Indien deze informatie onjuist blijkt te zijn, is KlopPro gerechtigd alle meerkosten, zoals opslag-, materiaal-, reis- of loonkosten, als gevolg hiervan aan de Klant in rekening te brengen.

8. De overeenkomst komt tot stand nadat beide partijen een op schrift gesteld aanbod hebben ondertekend, nadat KlopPro een schriftelijke aanvaarding heeft bevestigd ofwel nadat KlopPro, of een derde namens haar, is aangevangen met de uitvoering.

9. Indien een opdracht door meerdere Klanten is gegeven, verbinden alle Klanten zich hoofdelijk aan de overeenkomst. Indien KlopPro de opdracht met meerdere opdrachtnemer aanneemt, is iedere opdrachtnemer verantwoordelijk voor zijn eigen handelen. Artikel 7:407 lid 2 BW is uitgesloten.

10. Aan verstrekte energieberekeningen kunnen geen rechten worden ontleend.

11. Meerwerk tot 10% van de totale aanneemsom of een bepaalde post/activiteit/levering dient geen voorafgaande goedkeuring van de Klant.

12. Tekeningen, technische omschrijvingen en berekeningen, die door KlopPro ten behoeve van de opdracht zijn vervaardigd, blijven eigendom van KlopPro. Zij mogen niet aan derden ter hand worden gesteld of getoond met bijvoorbeeld het oogmerk een vergelijkbare offerte te verkrijgen. Zij mogen evenmin worden gekopieerd of anderszins vermenigvuldigd. Indien geen opdracht wordt verleend dienen deze bescheiden binnen 14 dagen na een daartoe door KlopPro gedaan verzoek op kosten van de Klant aan hem te worden teruggezonden.

4. Levering/Uitvoering van de overeenkomst: verkoop Goederen

De bepalingen in artikel 4A zijn tevens van toepassing op onderstaande bepalingen.

1. KlopPro behartigt de belangen van de Klant binnen de grenzen van de verstrekte opdracht. De opdracht bestaat in beginsel uit het leveren van Goederen en/of toebehorende producten en/of het onderhouden daarvan. KlopPro zal de overeenkomst naar haar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Alle leveringen van KlopPro worden derhalve uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij en voor zover in de schriftelijke overeenkomst KlopPro uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het betreffende resultaat tevens met voldoende bepaaldheid is omschreven. De verschuldigdheid van het honorarium is derhalve op geen enkele wijze afhankelijk van de daadwerkelijke resultaten of effecten.

2. KlopPro zal binnen de aangegeven/geschatte termijn de overeenkomst trachten na te komen. Deze termijn is niet fataal, waardoor de Klant KlopPro altijd eerst in gebreke dient te stellen, waarbij een geruime en redelijke termijn voor nakoming dient te worden gesteld, alvorens tot enige remedie over te kunnen gaan. De Klant kan door het verstrijken van deze termijn niet de overeenkomst ontbinden en heeft geen recht op schadevergoeding. Partijen zullen zich na het verstrijken van deze termijn inspannen om de overeenkomst binnen een redelijke termijn uit te voeren.

3. Het staat KlopPro vrij de opdracht en of levering te laten uitvoeren door derden. Art. 7:404 BW is uitdrukkelijk in de overeenkomst uitgesloten.

4. Levering van Goederen geschiedt pas na totstandkoming van de overeenkomst. Het risico van verlies of waardevermindering van de te leveren Goederen gaat op de Klant over vanaf het moment dat deze hem ter beschikking zijn gesteld of zouden worden gesteld, maar dit moment onder verantwoordelijkheid van de Klant is vertraagd. Dit ongeacht of de eigendomsoverdracht reeds heeft plaatsgevonden.

5. KlopPro is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan KlopPro de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de Klant de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd. Door goedkeuring kan KlopPro niet meer worden aangesproken of gebreken die ten tijde van de goedkeuring redelijkerwijs bekend hadden kunnen zijn

6. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan KlopPro een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren Goederen.

7. Indien KlopPro voor de bezorging/levering zorgdraagt dient de Klant een bezorgadres door te geven waar KlopPro de te leveren Goederen op de aangegeven datum of een andere werkdag kan (laten) bezorgen/leveren. Indien de Klant op de aangegeven datum niet aanwezig is op het moment dat de Goederen worden bezorgd, komen de kosten voor het aanbieden van de Goederen op een volgend moment voor rekening van de Klant.

8. De Klant vrijwaart KlopPro voor alle aanspraken van derden wegens aansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in de diensten of levering van Goederen door KlopPro aan de Klant geleverd en welke de Klant aan een derde heeft door geleverd.

9. In het geval van levering wordt uitdrukkelijk geleverd onder de laats geldende Incoterms EXW (EX Works/Af Fabriek).

4A. Levering/Uitvoering van de overeenkomst: service en onderhoud

De bepalingen in artikel 4 zijn tevens van toepassing op onderstaande bepalingen.

1. Tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen, is de keuze voor de bij de uitvoering van de opdracht te gebruiken materialen of werkwijzen te allen tijde vrij voor KlopPro. Het staat KlopPro derhalve vrij om voorafgaand en/of tijdens de uitvoering van de overeenkomst te besluiten andere materialen of werkwijzen bij de uitvoering van de overeenkomst te gebruiken.

2. De Klant aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed als partijen tussentijds besluiten te wijzigen van aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden. Wanneer door de Klant tussentijds wijzigingen in de uitvoering van de opdracht noodzakelijk worden, brengt KlopPro de noodzakelijke aanpassingen aan in opdracht van de Klant. Leidt dit tot meerwerk, dan brengt KlopPro dit als een aanvullende opdracht aan de Klant in rekening. KlopPro mag de extra kosten voor wijziging van de opdracht bij de Klant in rekening brengen, tenzij de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan KlopPro zijn toe te rekenen. Deze laatste situatie leidt niet tot reductie van de hoofdsom(men).

3. KlopPro verleent service-/onderhoudsdiensten op basis van een servicecontract of op basis van losse opdrachten waarvoor de van KlopPro geldende tarieven van toepassing zijn.

4. Geplande onderhoudswerkzaamheden worden tenminste 24 uur van tevoren door KlopPro gemeld. Bij noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden is KlopPro niet verplicht om een melding te doen. Het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden kan (tijdelijke) gevolgen hebben voor de beschikbaarheid. De Klant gaat hiermee akkoord en zal KlopPro te dien aanzien vrijwaren.

5. De uren voor het uitvoeren van onderhoud zijn, tenzij anders overeengekomen, op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Voor werkzaamheden buiten kantooruren geldt een afwijkend tarief. KlopPro heeft de bevoegdheid de uren voor het uitvoeren van onderhoud te wijzigen of te verkorten. Indien KlopPro van die bevoegdheid gebruik wil maken zal zij dit tijdig schriftelijk aan de Klant berichten.

6. Onderhoud vindt in beginsel bij de Klant plaats. Werkzaamheden die redelijkerwijs niet bij de Klant kunnen worden verricht worden elders, bijvoorbeeld bij KlopPro verricht.

7. Onderhoud kan indien mogelijk plaatsvinden door middel van remote diagnose en -support. De Klant zal hieraan te allen tijde meewerken door intern zorg te dragen voor de vereiste apparatuur, software en communicatiefaciliteiten en deze ter beschikking te stellen aan KlopPro. De keuze voor de wijze van onderhoud ligt te allen tijde bij KlopPro.

8. Vervanging van defecte onderdelen komt voor rekening van de Klant. (Vervangings)Onderdelen worden, tenzij anders overeengekomen, separaat in rekening gebracht. Alle vervangen zaken worden eigendom van KlopPro.

9. De Klant is gehouden personeel van KlopPro of door haar ingeschakelde derden toe te staan de nodige werkzaamheden te verrichten, alsmede alle verdere redelijkerwijs van haar te verwachten medewerking te verlenen. De Klant zal te allen tijde de technicus van KlopPro, dan wel de technicus van derde partijen die in opdracht werken van KlopPro, de toegang verlenen tot de locatie alwaar de Goederen staat teneinde de noodzakelijke servicewerkzaamheden te verrichten.

10. KlopPro garandeert niet dat de Goederen nimmer kleine gebreken vertoont, die het gebruik daarvan in de weg staan, onverminderd zijn verplichting tot herstel van zulke gebreken.

11. KlopPro zal op verzoek van de Klant, ook in de omstandigheden die niet onder de overeengekomen serviceovereenkomst vallen of anderszins voor verantwoordelijkheid van KlopPro komen, zich inspannen om incidenten in de Goederen te verhelpen. De kosten van dit herstel zullen op basis van nacalculatie worden verricht.

12. Het is de Klant niet toegestaan de onder een servicecontract gestelde Goederen te verplaatsen zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van KlopPro. Alle prijzen en tijden zijn gebaseerd op ten tijde van de opgave of de totstandkoming van de overeenkomst geldende factoren, waaronder de opgegeven locatie. Bij een verplaatsing heeft KlopPro het recht de serviceovereenkomst te ontbinden of de aangegeven tijden aan te passen en het tarief naar redelijkheid te verhogen in verband met de langere arbeids- en/of reistijd.

13. Bij een reparatie geeft KlopPro 3 maanden garantie op de reparatie en de vervangen onderdelen. Deze garantietermijn gaat in op het moment dat de monteur het apparaat heeft gerepareerd. Op schoonmaak- c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan apparaten met bliksem-, water- of vochtschade, wordt geen garantie gegeven, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld.

14. Indien binnen 3 maanden na de reparatie hetzelfde probleem voordoet, valt dit binnen de garantie. De Klant kan in dat geval een nieuwe afspraak maken om het probleem kosteloos te repareren. Indien zich binnen 3 maanden na de reparatie weer een probleem voordoet en de servicemonteur constateert dat een nieuw probleem gaat, valt dit niet onder de garantie.

15. Bij garantie op reparatie en onderdelen gaat KlopPro uit van eerlijk gebruik. Gevallen van verkeerd gebruik of verwaarlozing worden uitgesloten van garantievoorwaarden.

5. Verbintenissen van de Klant

1. De Klant stelt KlopPro in de gelegenheid de overeenkomst uit te voeren. De Klant verplicht zich de benodigde medewerking te verlenen voor de uitvoering van de overeenkomst door KlopPro. Hieronder wordt onder andere begrepen:

a) Op het door de Klant opgegeven (aflever)adres aanwezig zijn op de overeengekomen (lever)datum;

Voor de uitvoering van werkzaamheden op locatie:

b) Er zorg voor dragen dat KlopPro tijdig kan beschikken over de voor de opdracht benodigde goedkeuringen (zoals vergunningen/toestemmingen e.d.) en de voor de opdracht te verschaffen gegevens;

c) Het ter beschikking stellen van aansluitmogelijkheden ten behoeve van de voor de opdracht benodigde energie, gas en water. De kosten van elektriciteit, gas en water komen voor rekening van de Klant;

d) Er zorg voor dragen dat door derden uit te voeren werkzaamheden en/of leveringen, die niet tot de opdracht van KlopPro behoren, zodanig en zo tijdig worden verricht dat de uitvoering van de opdracht daarvan geen vertraging ondervindt;

e) Het op een zodanige wijze inrichten van de werkplaats, in verband met de werkzaamheden ter plaatse, zodat KlopPro dadelijk bij aankomst kan aanvangen met de opdracht;

f) KlopPro dient te allen tijde het object waaraan of waarin het werk wordt verricht te kunnen betreden. De Klant dient derhalve tijdens de uitvoering van de opdracht aanwezig te zijn ofwel een toegangsmogelijkheid te verschaffen, bijvoorbeeld door het ter beschikking stellen van een sleutel;

g) Zich te weerhouden van het stellen van voorwaarden aan het betreden van het object en/of de ruimte waaraan of waarin de werkzaamheden door KlopPro worden verricht, waaronder voorwaarden omtrent kleding en te gebruiken materialen;

h) Er zorg voor dragen dat KlopPro beschikt over voldoende gelegenheid voor aanvoer, opslag en/of afvoer van bouwstoffen en hulpmiddelen.

2. Wanneer de verplichtingen in lid 1 niet (op tijd) worden vervuld, dient de Klant KlopPro hieromtrent tijdig te informeren. KlopPro is gerechtigd de hiermee gemoeide meerkosten, zoals opslag-, reis- of loonkosten, als gevolg hiervan aan de Klant in rekening te brengen.

3. Wanneer de verplichtingen in lid 1 niet (op tijd) worden vervuld, is KlopPro niet gehouden de schade als gevolg van vertraging in de (op)levering aan de Klant te vergoeden.

4. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan KlopPro aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan KlopPro worden verstrekt. De Klant draagt zelf het risico en verantwoordelijkheid van juiste en tijdige aflevering van de benodigde informatie en de inhoud hiervan, ongeacht hoe de Klant deze aanlevert. Indien de benodigde gegevens niet tijdig aan KlopPro zijn verstrekt, heeft KlopPro het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de Klant in rekening te brengen.

5. Voorafgaand aan de uitvoering dient de Klant de afgesproken en benodigde zaken en informatie aan KlopPro te verschaffen, zoals tekeningen, berekeningen en uitvoeringsvoorschriften. KlopPro zal deze naar haar beste weten beoordelen. KlopPro is echter niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat toch werk is uitgevoerd op basis van onjuist verstrekte zaken en informatie door de Klant.

6. De Klant draagt uitdrukkelijk het risico voor schade die is veroorzaakt door:

a) Onjuistheden in de door de Klant verlangde constructies en werkwijzen;

b) Gebreken aan/door de (on)roerende zaken waaraan of waarin de opdracht wordt uitgevoerd;

c) Gebreken in materialen of hulpmiddelen die door de Klant ter beschikking zijn gesteld.

7. De Klant staat ervoor in dat digitaal aangeleverd materiaal veilig is en geen virussen of andere schadelijke inhoud bevat, die op enige wijze schade kunnen toebrengen aan de computersystemen, computerprogramma’s van KlopPro en/of derden.

8. De Klant zal alle op de Goederen van toepassing zijnde regelgeving, gebruiksvoorschriften en instructies, waaronder de instructies gegeven in deze algemene voorwaarden en gebruikshandleiding van de Goederen, strikt naleven. Voor alle schade die voortvloeit uit het niet of niet volledig naleven van bovengenoemde gebruiksvoorschriften en instructies, is de Klant aansprakelijk.

6. Eigendomsvoorbehoud

1. Het eigendom van de verkochte Goederen gaat, in tegenstelling tot de feitelijke machtsverschaffing, pas over op de Klant nadat deze al hetgeen de Klant ter zake uit de overeenkomst aan KlopPro verschuldigd is of zal zijn, volledig heeft voldaan. Hieronder wordt derhalve niet enkel de koopsom gerekend, maar onder andere ook eventuele bijkomende kosten en buitengerechtelijke incassokosten.

2. Ingevolge dit eigendomsvoorbehoud is de Klant derhalve niet gerechtigd om de Goederen te vervreemden of te bezwaren met bijvoorbeeld een pandrecht.

3. De Klant verbindt zich, in verband met de effectiviteit van het eigendomsvoorbehoud, om KlopPro tijdig en adequaat te informeren bij een dreigend faillissement, surseance van betaling, schuldsanering of wanneer derden dreigen beslag te leggen op één van de, met eigendomsvoorbehoud geleverde, Goederen. De Klant is tevens gehouden ten behoeve van de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken adequaat te verzekeren tegen schade en diefstal.

4. Wanneer de Klant in gebreke is bij de nakoming van enige verplichting uit de overeenkomst, is de Klant verplicht op verzoek van KlopPro alle benodigde medewerking te verlenen waardoor KlopPro weer onbezwaard over de geleverde Goederen kan beschikken. Dit houdt mede in de eventuele plicht om op verzoek van KlopPro de Goederen op kosten van de Klant te deinstalleren en retour te zenden.

7. Prijzen en betaling: verkoop Goederen

1. Deze overeenkomst is in goed overleg tot stand gekomen. Door het sluiten van de overeenkomst achten partijen de prijzen redelijk en billijk.

2. Tenzij anders is overeengekomen dient de Klant de verschuldigde geldsom in zijn geheel voorafgaand aan de levering te voldoen. Indien betaling op factuur geschiedt, dient deze binnen 14 dagen na ontvangst daarvan te zijn voldaan door middel van girale overboeking. KlopPro is direct na de totstandkoming van de overeenkomst gerechtigd om de factuur te sturen.

3. Bij overschrijding van de overeengekomen betalingstermijn is KlopPro terstond gerechtigd om de Klant een vertragingsrente van 1% van de hoofdsom per maand alsmede een – niet voor matiging vatbaar - bedrag ten behoeve van de buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Laatstgenoemde kosten bedragen 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimaal beloop van EUR. 40,- exclusief btw.

4. Zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van KlopPro is het de Klant niet toegestaan ter zake zijn betalingsverplichtingen verrekening en/of opschorting en/of inhouding toe te passen. De Klant kan derhalve ook geen aanspraak maken op enig retentierecht.

5. Alle prijzen zijn gebaseerd/bepaald op ten tijde van de opgave van de prijs of de totstandkoming van de overeenkomst geldende factoren, waaronder fiscale lasten, heffingen, grondstof-, energie-, brandstof- en materiaalprijzen, invoerrechten, transport-/vrachtkosten en wisselkoersen van of ten opzichte van de Euro. Indien zich na sluiting van de overeenkomst, maar voor de levering door KlopPro wijzigingen van één of meer deze prijsbepalende factoren mochten voordoen (in het algemeen of in elk geval gerekend door de vaste/gebruikelijke leverancier van KlopPro), dusdanig dat dit tot een 5% of meer verhoging van de inkoopprijs van een factor leidt, heeft KlopPro te allen tijde het recht de overeengekomen prijs gedurende de overeenkomst conform deze verhoging aan te passen. Door partijen wordt deze omstandigheid uitdrukkelijk als onvoorzien aangemerkt.

7A. Prijzen en betaling: service en onderhoud

1. Deze overeenkomst is in goed overleg tot stand gekomen. Door het sluiten van de overeenkomst achten partijen de prijzen redelijk en billijk.

2. Reparaties tot en met € 1.499,- worden door de monteur van KlopPro zonder overleg met de Klant uitgevoerd. De Klant kan geen rechten ontlenen aan het niet betalen van de factuur wanneer deze niet akkoord is met de uitgevoerde werkzaamheden. Voor grote reparaties vanaf € 1.500, - excl. BTW hanteert KlopPro het beleid dat er vooraf door de monteur een prijsopgaaf wordt gemaakt met de minimaal te verwachten reparatiekosten. De Klant dient hier schriftelijk akkoord op te geven.

3. Bij overschrijding van de overeengekomen betalingstermijn is KlopPro terstond gerechtigd om de Klant een vertragingsrente van 1% van de hoofdsom per maand alsmede een – niet voor matiging vatbaar - bedrag ten behoeve van de buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Laatstgenoemde kosten bedragen 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimaal beloop van EUR. 40,- exclusief btw.

4. Zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van KlopPro is het de Klant niet toegestaan ter zake zijn betalingsverplichtingen verrekening en/of opschorting en/of inhouding toe te passen. De Klant kan derhalve ook geen aanspraak maken op enig retentierecht.

5. Alle prijzen zijn gebaseerd/bepaald op ten tijde van de opgave van de prijs of de totstandkoming van de overeenkomst geldende factoren, waaronder fiscale lasten, heffingen, grondstof-, energie-, brandstof- en materiaalprijzen, invoerrechten, transport-/vrachtkosten en wisselkoersen van of ten opzichte van de Euro. Indien zich na sluiting van de overeenkomst, maar voor de levering door KlopPro wijzigingen van één of meer deze prijsbepalende factoren mochten voordoen (in het algemeen of in elk geval gerekend door de vaste/gebruikelijke leverancier van KlopPro), dusdanig dat dit tot een 5% of meer verhoging van de inkoopprijs van een factor leidt, heeft KlopPro te allen tijde het recht de overeengekomen prijs gedurende de overeenkomst conform deze verhoging aan te passen. Door partijen wordt deze omstandigheid uitdrukkelijk als onvoorzien aangemerkt.

8. Garantie en aansprakelijkheid

1. De Klant aanvaardt dat alle Goederen worden verkocht met alle bekende, onbekende, zichtbare en onzichtbare feitelijke en juridische gebreken, lasten en beperkingen. Op al deze Goederen wordt slechts garantie verleend voor zover en als zolang de fabrikant fabrieksgarantie heeft verleend. De Klant kan hierover informatie vragen aan KlopPro.

Onder de garantie valt in ieder geval niet:

Normale slijtage van lampjes, rubbers, afdichting, fans, motoren, katalysatoren, relais, pakkingen, trafo’s, zekeringen enz.;

Schade die voorkomt door stroomuitval of piekspanning veroorzaakt in het stroomnet door de netbeheerder of derden;

Schade die te wijten is aan een verkeerde ondeugdelijke technische installatie op de locatie van de Goederen;

Opzettelijk toegebrachte schade, schade als gevolg van onzorgvuldig gebruik, schade als gevolg van het niet naleven van bedieningsinstructies volgens de fabriekshandleiding, onjuiste installatie of aansluiten op een onjuist voltage, schade als gevolg van een chemische of elektrochemische reactie, roest, verwering of waterschade, met inbegrip van maar niet beperkt tot schade als gevolg van een hoog gehalte aan kalk in het water, schade als gevolg van afwijkende omgevingsomstandigheden;

Niet-functionele en decoratieve onderdelen, die niet van invloed zijn op een normaal gebruik van de Goederen, alsmede krassen en eventuele kleurverschillen;

Accidentele schade als gevolg van voorwerpen of stoffen van buitenaf of als gevolg van verkeerd reinigen van de Goederen;

Schade aan de volgende onderdelen: displayschermen, glazen deur, deurhendels -of knoppen, accessoires, pakkingen, lampen en (delen van) behuizingen enz.;

Schade door reparaties die niet door KlopPro zijn uitgevoerd en / of gebruik van niet-originele onderdelen.

2. De Klant is gehouden elke levering en uitvoering, in fasen of anderszins, zo spoedig mogelijk, doch binnen 24 uur na (op)levering te controleren. Wanneer de prestatie niet voldoet en er derhalve sprake is van een klacht, dient de Klant binnen twee werkdagen na levering KlopPro hieromtrent te informeren.

3. Na de informatieverschaffing als bedoeld in het vorige lid zal KlopPro indien de klacht binnen de garantie/verantwoordelijkheid van KlopPro valt, de verwerking van de Goederen nog niet heeft plaatsvonden en geen exoneratie van toepassing is, de klacht trachten te verhelpen door kosteloos naar redelijkheid het geleverde te herstellen ofwel te vervangen. Wanneer geen van de hiervoor beschreven twee remedies uitkomst biedt om de klacht effectief te verhelpen, heeft de Klant het recht de overeenkomst ten aanzien van dat gebrek (gedeeltelijk) te ontbinden. Het voorgaande geldt zonder dat de Klant recht heeft op enige schadevergoeding.

4. Wanneer de Klant KlopPro omtrent de klacht te laat heeft geïnformeerd, de Klant de afronding van een fase heeft bevestigd, de Klant toestemming heeft gegeven voor de start van een volgende fase, de Klant het geleverde in gebruik heeft genomen of verwerkt, de Klant de factuur heeft voldaan, een jaar is verstreken nadat is geleverd of het werk is opgeleverd vervalt zijn recht op enige remedie.

5. Indien zich bij de uitvoering van de overeenkomst onverhoopt een gebeurtenis, waaronder ook een nalaten begrepen wordt, voordoet dat tot aansprakelijkheid van KlopPro leidt, dan zal die aansprakelijkheid beperkt zijn tot het bedrag waarop de door KlopPro gesloten beroeps- ofwel bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft, of als de verzekeraar van KlopPro niet tot uitkering zou overgaan of in het geval dat KlopPro er niet voor verzekerd is, tot de hoogte van het factuurbedrag waaruit de schade is ontstaan. Bij overeenkomsten die een langere looptijd dan een halfjaar hebben, geldt voorts een beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste zes maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis.

6. Indien de Klant voor enig aan de overeenkomst verbonden risico is verzekerd, is hij gehouden hierop een beroep te doen en KlopPro te vrijwaren tot het bedrag van het eventuele eigen risico.

7. Behoudens voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste schuld is elke aansprakelijkheid van KlopPro beperkt tot de directe schade. Aansprakelijkheid ten aanzien van alle indirecte of immateriële schade zoals, maar niet beperkt tot, gederfde inkomsten en winsten, verlies of beschadiging van zaken, verlies van contracten, supplementaire kosten is uitgesloten.

8. De Klant vrijwaart KlopPro voor alle aanspraken van derden terzake van de door KlopPro verrichte werkzaamheden en/of geleverde zaken waardoor die derde schade mocht hebben geleden, onverschillig door welke oorzaak of welk tijdstip die schade is geleden.

9. De Klant heeft in ieder geval geen recht op garantie of enige remedie indien niet tijdig/stipt is voldaan aan een betalingsverplichting.

10. In alle gevallen is de termijn waarbinnen KlopPro tot vergoeding van schade kan worden aangesproken beperkt tot 12 maanden na de schadeveroorzakende gebeurtenis.

Onderstaande bepalingen zien - in samenhang met het voorgaande - specifiek op service- en onderhoudsdiensten

11. Het werk is opgeleverd, en daarmee goedgekeurd wanneer KlopPro aan de Klant heeft medegedeeld dat de overeenkomst is voltooid en de Klant dit werk heeft aanvaard. De oplevering heeft tevens plaatsgevonden indien:

a) 8 dagen zijn verstreken nadat de Klant de mededeling heeft ontvangen dat het werk is voltooid en deze heeft nagelaten het werk binnen die termijn te aanvaarden, maar deze ook niet heeft geweigerd;

b) de Klant het Goed in gebruik heeft genomen, met dien verstande dat door ingebruikneming van een gedeelte van het Goed dat gedeelte als opgeleverd wordt beschouwd, en de Klant niet binnen 8 dagen het resultaat heeft geweigerd;

c) KlopPro de factuur met de gehele hoofdsom heeft verstuurd en de Klant deze heeft voldaan.

12. De Klant heeft nimmer recht op enige remedie indien de Klant onjuist of

onzorgvuldig gebruik valt te verwijten of in het geval de Klant zonder voorafgaande

schriftelijke toestemming van KlopPro, eigenhandig of door derden wijzigingen, installatie, montage of reparatie in/aan de Goederen aanbrengt of doet aanbrengen. De Klant heeft evenmin recht op enige remedie indien de gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van buiten komende oorzaken, zoals bijvoorbeeld brand- of waterschade, of indien de zaken door anderen dan KlopPro zijn gerepareerd, gewijzigd of worden onderhouden. De Klant is verplicht om de Goederen met gepaste zorg te behandelen en zij dient haar medewerkers en alle andere gebruikers van de Goederen/dienst deugdelijk te instrueren in het juiste gebruik, zijnde het gebruik conform de gebruiksvoorschriften van de Goederen en/of de instructies van KlopPro. In uitwerking hiervan kan KlopPro niet aansprakelijk worden gesteld voor (het gedeelte van) ontstane schade welke zou zijn voorkomen indien conform de gebruiksvoorschriften of instructies zou zijn gehandeld.

13. KlopPro gebruikt uitsluitend door de fabriek voorgeschreven onderdelen. De garantietermijn van nieuwgeplaatste onderdelen is drie maanden vanaf installatiedatum. De garantietermijn op de uitgevoerde reparatie en of servicebeurt is drie maanden.

14. Er kan geen aanspraak worden gedaan op garantie wanneer de vervolgstoring een ander onderdeel of reparatie betreft. Er is geen sprake van garantie wanneer hetzelfde onderdeel na drie/ vier maanden na reparatie alsnog wederom kapot gaat. Onder de garantie vallen gebreken aan de Goederen die het gevolg zijn van constructie- of materiaalfouten. Uitgevoerde reparatiewerkzaamheden die onder de garantie vallen, leiden niet tot een verlenging van de garantieperiode van de Goederen of voor de nieuwe onderdelen.

9. Overmacht

1. Onder overmacht wordt verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en rechtspraak wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop KlopPro geen invloed kan uitoefenen. Hieronder zullen mede zijn begrepen, stakingen, verkeersstoringen, niet voorzienbare stagnatie, storingen in levering van energie, oorlog, (extreme) weersomstandigheden, transportmoeilijkheden, brand, verlies of beschadiging bij transport, tekortkomingen van derden waar KlopPro bij de uitvoering van de overeenkomst met de Klant van afhankelijk is, epidemieën, pandemieën en overheidsmaatregelen.

2. Tijdens overmacht worden verplichtingen van KlopPro opgeschort. Indien nakoming door overmacht langer dan één maand onmogelijk is of er andere omstandigheden zijn waardoor het voor KlopPro onevenredig zwaar is om aan haar verplichtingen te voldoen, is KlopPro bevoegd de overeenkomst door een mededeling aan de Klant en zonder rechterlijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

3. Indien KlopPro bij het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, is zij gerechtigd het reeds geleverde of verrichte deel afzonderlijk te facturen, of bij aanbetalingen gedeeltelijk te crediteren.

10. Beëindiging van de overeenkomst

Art 7:408 en 7:764 BW zijn jegens de Klant uitdrukkelijk in de overeenkomst uitgesloten waardoor opdrachten niet kunnen worden opgezegd en/of tussentijds niet kunnen worden beëindigd.

2. KlopPro heeft het recht de overeenkomst met de Klant met onmiddellijke ingang voor de toekomst door middel van een schriftelijke kennisgeving zonder (nadere) voorafgaande ingebrekestelling te ontbinden indien:

a) de Klant zijn bedrijfsvoering geheel of gedeeltelijk staakt of anderszins liquideert en/of zijn bedrijfsactiviteiten zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van KlopPro ingrijpend wijzigt of aan een derde overdraagt;

b) aan de Klant (al of niet voorlopig) surseance van betaling wordt verleend of de Klant in staat van faillissement wordt verklaard of de Klant onder curatele of bewind wordt gesteld.

c) er op een aan de Klant toekomend recht beslag wordt gelegd.

4. In geval van (tussentijdse) ontbinding van de overeenkomst zijn alle door de Klant aan KlopPro verschuldigde betalingen onmiddellijk en in hun geheel opeisbaar.

11. Privacy en intellectueel eigendom

1. De Klant is ervan op de hoogte en stemt ermee in dat KlopPro onder verantwoordelijkheid van de Klant (persoons)gegevens van de Klant en derden verwerkt. De Klant garandeert dat is voldaan aan alle vereisten voor de rechtmatige verwerking van de (persoons)gegevens, op grond van bijvoorbeeld de AVG, die door de Klant of derden worden ingevoerd of anderszins door KlopPro verwerkt worden. Bij de Klant ligt de verantwoordelijkheid voor deze gegevens. De Klant staat er jegens KlopPro voor in dat de gegevens niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op rechten van derden. De Klant vrijwaart KlopPro van elke rechtsvordering van derden, uit welke hoofde dan ook, in verband met deze gegevens of de uitvoering van de overeenkomst.

2. De Klant kan op grond van de wetgeving betreffende de verwerking van persoonsgegevens (zoals de AVG) verplichtingen tegenover derden hebben, zoals de verplichting tot het verstrekken van informatie, evenals het geven van inzage in, het corrigeren en het verwijderen van persoonsgegevens van betrokkenen. De verantwoordelijkheid voor de nakoming van deze verplichtingen rust volledig en uitsluitend bij de Klant. KlopPro zal zoveel als technisch mogelijk is en in redelijkheid van haar kan worden verwacht, medewerking verlenen aan de door de Klant na te komen verplichtingen. De kosten verbonden aan deze medewerking zijn niet in de overeengekomen prijzen en vergoedingen van KlopPro begrepen en komen volledig voor rekening van de Klant.

3. KlopPro behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis en andere IE-rechten voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

4. KlopPro behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele eigendomswet- en regelgeving.

5. De merken, afbeeldingen, logo’s en foto’s die gebruikt en vertoond worden op de website en Goederen van KlopPro zijn geregistreerde of niet geregistreerde merken van KlopPro of van derden en mogen zonder de voorafgaande toestemming van de houder van die merken niet commercieel gebruikt worden.

6. Het is KlopPro toegestaan om afbeeldingen van het (gerealiseerde) ontwerp c.q. de werkzaamheden te gebruiken voor promotiedoeleinden.

12. Ter beschikking stellen goederen / bruikleen

Alle goederen die door KlopPro BV aan de dealer of zijn eindklanten / relaties ter beschikking worden gesteld, worden in beginsel gefactureerd en dienen te worden betaald. De geleverde goederen zijn vanaf het moment van levering in eigendom van de Klant.

Bij retour ontvangst door KlopPro BV van de goederen na de bruikleentermijn, wordt een creditfactuur verzonden aan de Klant. Eventuele schade aan de door ons ter beschikking gestelde goederen komt voor rekening van de opdrachtgever en zal worden gefactureerd of gedeeltelijk worden gecrediteerd.

13. Wijzigingen van de algemene voorwaarden

In het geval van duurovereenkomsten, die eindigen door verloop van tijd, behoudt KlopPro zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de wijziging. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Indien de Klant een wijziging in deze algemene voorwaarden niet wil accepteren, dan dient hij dit voor de datum dat de nieuwe algemene voorwaarden van kracht worden schriftelijk kenbaar te hebben gemaakt.

14. Forum-, rechtskeuze en overdracht van rechten

1. KlopPro is bevoegd haar rechten en verplichtingen onder deze overeenkomst aan derden over te dragen. De Klant is slechts bevoegd haar rechten en plichten aan een derde over te dragen met schriftelijke toestemming van KlopPro.

2. Op deze - en andere tussen partijen gesloten - overeenkomst(en) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, met uitdrukkelijke uitzondering van het Weens Koopverdrag. Mocht in de toekomst tussen partijen een verbintenis ontstaan, anders dan voortvloeiend uit een overeenkomst, dan is op die verbintenis tevens Nederlands recht van toepassing.

3. In het geval dat uit de overeenkomst tussen partijen een geschil voortvloeit, is de exclusief absoluut bevoegde rechter de rechter van het arrondissement waaronder de (hoofd)vestigingsplaats van KlopPro valt. In het geval dat tussen partijen een geschil ontstaat omtrent niet-contractuele verbintenissen is tevens de exclusief absoluut bevoegde rechter de rechter van het arrondissement waaronder de (hoofd)vestigingsplaats van KlopPro valt.